5 paprasti būdai, kaip įveikti potraukį cukrui

0
161

Cukrus smegenis veikia taip pat kaip ir kokainas! Tai įrodyta palyginus smegenų veiklos vaizdus po cukraus ir kokaino vartojimo. Ir nepaisant to, kad kokaino narkotinis poveikis, kalbant apie poveikį protui, yra stipresnis, prisirišimas prie cukraus susiformuoja dar greičiau ir laiko žmogų daug stipriau.

Yra kelios priežastys, dėl kurių žmonės trokšta cukraus.

Saldus skonis sukelia džiaugsmo emociją. O jei gyvenime trūksta laimės ir džiaugsmo, žmogus nuolat save stimuliuoja saldumynais. Tokiu atveju problema išsprendžiama ieškant naujų pomėgių ir įkvėpimo jus dominančiuose dalykuose.

Tačiau jei nuolatinį potraukį saldumynams sukelia įprotis tokiu būdu malšinti stresą, galite rasti kitų būdų:

1. Pavyzdžiui, hatha joga arba mankšta.
Mankšta yra geriausias būdas atsikratyti streso. Jei visai negalite sau leisti treniruotės, tiesiog sutvarkykite butą ir jausitės geriau.

2. Analitinė meditacija.
Kitas būdas – analitinė meditacija. Jei turite nenugalimą potraukį saldumynams, neturėtumėte iš karto jam pasiduoti arba, atvirkščiai, valios pastangomis jį įveikti. Tiesiog medituokite apie savo troškimą. Užduokite sau klausimus:
Ar tikrai to noriu?
Ar man jos tikrai reikia dabar?
Ar tai padės išspręsti mano problemą?
Ar dėl to jausiuosi geriau?
Kai pradedame logiškai mąstyti apie nelogiškus dalykus, lengviau įveikti priklausomybes. Nes priklausomybė visada yra iracionali, o jokia priklausomybė netoleruoja šaltakraujiško racionalaus požiūrio.

3. Galbūt į mitybą reikėtų įtraukti daug chromo turinčių maisto produktų.
Yra dar viena paslaptis, kodėl žmonės nuolat trokšta saldumynų: chromo trūkumas.
Norint panaikinti fizinį potraukį saldumynams, reikia vartoti daug chromo turinčių maisto produktų: burokėlių, brokolių ir kt. Šokoladą ir kitus saldumynus galima pakeisti natūraliais produktais: kerobu, vaisiais, datulėmis, sultenėmis, vaisiniais zefyrais ir pan. Beje, iš kerobo galima pasigaminti puikų naminį šokoladą, skanų ir sveiką.

4. Valančios praktikos
Yra dar viena saldumynų troškimo priežastis – tai parazitų buvimas organizme. Cukrus yra puikus maistas įvairiems žmogaus organizme esantiems parazitams ir įrodyta, kad parazitai, išskirdami tam tikrus cheminius komponentus, gali paveikti savo šeimininko smegenis, kad jos darytų tai, ko jie nori. Tas pats ir su cukrumi: jei parazitui trūksta maisto, jis išskiria tam tikras chemines medžiagas, kurios signalizuoja smegenims, kad organizmui reikia cukraus. Tačiau šiuo atveju cukraus reikia ne organizmui, o parazitams.
Čia gali padėti valymo praktika, pavyzdžiui, Šankha prakshalana, kuri išvalo žarnyną nuo visų parazitų. Jei reikia, šią praktiką galima atlikti kelis kartus su dviejų-trijų savaičių pertrauka.

Svarbiausia po valymo negrįžti prie saldumynų, kad vėl nesusiformuotų patogeninė mikroflora. Atkreipkite dėmesį, kad šiai praktikai yra kontraindikacijų, todėl paprastai ji turėtų būti atliekama vadovaujant patyrusiam specialistui, kad nepakenktumėte savo organizmui.

5. Pasninko praktika.
Dar vienas apsivalymo (tiek fizinio, tiek protinio) būdas yra pasninkas. Po pasninko paprastai sumažėja potraukis nesveikiems produktams.

Atsisakyti nesveikų saldumynų gali būti beveik neskausminga: tiesiog pakeiskite juos sveikais natūraliais saldumynais. Geriausia, kad tai būtų vaisiai, kurie gali tapti visaverčiu desertu, arba kai kurie sveiko maisto receptai: saldumynai iš rožių, įvairūs saldumynai iš datulių ir kt.